Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Μεξικό
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Μεξικό  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Μεξικό:  Με μια ματιά…

Η πρώτη χωμάτινη! Μετά τις χιονισμένες ειδικές της Σουηδίας, ο θίασος του WRC, περνάει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, για την πρώτη χωμάτινη συνάντηση της φετινής χρονιάς, στις ε.δ. του Ράλλυ Μεξικό. Πλέον, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για το 2010 βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, και μετά από τον αγώνα της Σουηδίας, αυτό που περιμένουν είναι η πρώτη αναμέτρηση των δύο μεγάλων διεκδικητών του τίτλου και στο χώμα, έτσι ώστε να μπορούμε να βγάλουμε και πιο ασφαλή συμπεράσματα αναφορικά με τη μάχη του Πρωταθλήματος. Βλέπετε, στη Σουηδία λίγο πολύ, όλοι γνώριζαν ότι ο Mikko Hirvonen είχε ένα ελαφρύ προβάδισμα σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, και δεν ήταν η νίκη του που εντυπωσίασε, όσο ο τρόπος που επιτεύχθηκε αυτή. Στο Μεξικό, όμως, θα έχουμε να κάνουμε με μία τελείως διαφορετική ιστορία.

Ο αγώνας του Μεξικό, που τον είδαμε στο καλεντάρι του θεσμού για τελευταία φορά το 2008, θα έχει επίκεντρο την πόλη της Leon, περίπου 400 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη του Μεξικό. Η πρώτη φορά που προσμέτρησε στο WRC ήταν το 2004, ενώ το 2009 ήταν και η μοναδική από τότε που ήταν εκτός προγράμματος. Ο φετινός αγώνας, είναι ξεχωριστός για τους Μεξικανούς, αφού η χώρα γιορτάζει τα 100 χρόνια από την μεξικανική επανάσταση, αλλά και την 200η επέτειο από την ημέρα της ανεξαρτησίας της. Πίσω στον αγώνα, η σχεδίαση του είναι τέτοια που τα συνολικά χιλιόμετρα δεν ξεπερνούν τα 900 χιλιόμετρα, όντας και ένας από τους πιο μικρούς του θεσμού. Οι πολύ γρήγορες χωμάτινες ειδικές, βρίσκονται στα βουνά Sierra de Lobos και Sierra de Guanajuato, με τη θερμοκρασία αυτή την περίοδο να είναι αρκετά υψηλή, κάτι που σημαίνει ότι οι ε.δ. θα είναι στεγνές, με άμμο και αρκετό μπόσικο χώμα. Στοιχείο που μεταφράζεται σε μειωμένο συντελεστή πρόσφυσης, γεγονός που κάνει κρίσιμη τη σειρά εκκίνησης. Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τον αγώνα του Μεξικό ιδιαίτερο, είναι το μεγάλο υψόμετρο που βρίσκονται οι ειδικές διαδρομές. Οι περισσότερες από αυτές είναι σε υψόμετρο μεγαλύτερο των 2.000 μέτρων, ενώ αυτές τις πρώτης ημέρας ξεπερνούν τα 2.700! Αυτό, μπορεί να εντυπωσιακό για τους θεατές, και τους φωτογράφους, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για τους οδηγούς, αφού ο περιορισμένος αέρας σε αυτό το υψόμετρο, έχει σαν αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να χάνουν περίπου το 30% της ισχύς τους! Πάντως, σε σχέση με τον αγώνα που είδαμε το 2008, οι αλλαγές είναι πολύ μικρές και περιορισμένες, αφού μόνο δύο ειδικές είναι νέες, από τις 22 που γενικά περιλαμβάνει ο αγώνας.

Όπως είναι λογικό, λοιπόν, και όπως έχουμε συνηθίσει στους περισσότερους αγώνες, η σειρά εκκίνησης θα παίξει το ρόλο της. Η τελευταία καθορίζεται από τη βαθμολογία, με αποτέλεσμα ο Mikko Hirvonen μετά από τη νίκη του στη Σουηδία να ξεκινά πρώτος. Αυτό είναι ένα δεδομένο μειονέκτημα και το θέμα είναι να δούμε πως θα το αντιμετωπίσει ο Φιλανδός, αλλά και τι στάση θα τηρήσουν οι αντίπαλοι του. Την ίδια ώρα τα ερωτηματικά είναι μεγάλα, αφού περιμένουμε να δούμε αν και πάλι οι Hirvonen, Loeb θα είναι σε δικό τους αγώνα, ή οι Latvala, Sordo θα μπουν στη μάχη. Παράλληλα, ποια θα είναι η αντίδραση του Petter Solberg μετά από την απογοήτευση της Σουηδίας, ενώ τι είναι ικανός να καταφέρει ο Kimi Raikkonen στην πρώτη του στο χώμα; Θα σταθεί ο Ken Block στην πρώτη του εμφάνιση στο WRC, στο ύψος των περιστάσεων; Όλα αυτά, όμως, είναι ερωτήματα που θα απαντηθούν στις ειδικές διαδρομές αυτό το Σαββατοκύριακο._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 32
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 1
PWRC: 8
SWRC: 6

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 884,58
Αριθμός ε.δ.: 22
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 354,60
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 10η – 14η Ibarrilla 1-2 (29,90 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 4η – 13η Coca Cola Street Stage 1-2 (1,50 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 93,15 χλμ./ώρα Loeb-Elena (Citroen C4 WRC)
Υψηλότερη Μ.Ω.Τ.: 96,60 χλμ./ώρα, Petter Solberg (2005, Subaru Impreza WRC)
Νίκες Οδηγών: Loeb 3, P. Solberg 1, M. Martin 1
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 3, Subaru 1, Ford 1
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Ένα, Poliforum
Εκκίνηση: Πέμπτη 4 Μαρτίου, 20:00 μμ - Guanajuato

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2004 Martin-Park (Ford Focus RS WRC ’08 – 95,90 χλμ./ώρα)
2005 Solberg - Mills (Subaru Impreza WRC ’08 – 96,60 χλμ./ώρα)
2006 Loeb – Elena (Citroen Xsara WRC – 94,97 χλμ./ώρα)
2007 Loeb - Elena (Citroen C4 WRC – 96,24 χλμ./ώρα)
2008 Loeb - Elena (Citroen C4 WRC – 93,15 χλμ./ώρα)

TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Εκδίκηση! Αυτό έχουν στο μυαλό τους οι άνθρωποι της Citroen, και συγκεκριμένα οι Loeb και o Sordo, μετά από το μάθημα της Σουηδίας. Ο Sebastien Loeb έχει εξαιρετική παράδοση στον συγκεκριμένο αγώνα, αφού έχει καταφέρει να κερδίσει τα τρία τελευταία χρόνια, αν και σε καμία περίπτωση η νίκη του δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Ο Γάλλος έχει θορυβηθεί από την ήττα του στη Σουηδία, και είναι χαρακτηριστικό της αποφασιστικότητας του να επιστρέψει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, από το γεγονός ότι αποφάσισε να δώσει τέλος στο πρόγραμμα του Le Mans, για να αφοσιωθεί στο Πρωτάθλημα. Στο Μεξικό, θα προσπαθήσει να επιστρέψει στην κορυφή, εκμεταλλευόμενος και τη σειρά εκκίνησης. Το ερώτημα είναι αν θα προτιμήσει από την αρχή να οδηγήσει στο όριο και να χτίσει τη διαφορά ή αν θα αφήσει τον Hirvonen σε ρόλο «λαγού» και τις επόμενες μέρες. Κακά τα ψέματα, η στρατηγική θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτόν τον αγώνα. Κάτι που γνωρίζει και ο Dani Sordo, ο οποίος ξεκινάει τέταρτος στις ε.δ., ίσως η καλύτερη θέση από όλες. Θα είναι οι επιδόσεις του αντίστοιχες με της Σουηδίας, αλλά και των περσινών του εμφανίσεων προς το τέλος της χρονιάς; Αν ναι, τότε έχει ελπίδες ακόμα και για τη νίκη!

ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά από την εμφάνιση στο Ράλλυ Σουηδίας, στο στρατόπεδο της Ford επικρατεί ευφορία, αλλά και ψυχραιμία. Στην Ford ξέρουν ότι η νίκη του Mikko στη Σουηδία δεν ήταν έκπληξη και πλέον ανυπομονούν για την πρώτη χωμάτινη συνάντηση της χρονιάς. Ο Φιλανδός οδηγός και πρωτοπόρος της βαθμολογίας, θα έχει αν αντιμετωπίσει το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, όντας και πρώτο αυτοκίνητο στο δρόμο. Ακόμα και αυτό, όμως, είναι ένα σημαντικός στοιχείο έτσι ώστε να εξάγουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα κατά πόσο ο Φιλανδός μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο, με δεδομένη την αντίδραση του στις ε.δ. Από την άλλη, ο Jari Matti Latvala αναμφίβολα είναι ταχύς στο χώμα και ικανός για τη νίκη. Απλά, σας θυμίζουμε ότι το 2008 ήταν επικεφαλής του αγώνα, μέχρι τη στιγμή που ένα πρόβλημα στο τούρμπο του κόστισε πολύτιμο χρόνο και μαζί τη νίκη. Όμως, φέτος, ο Φιλανδός δεν έχει να σκεφτεί τη νίκη, αλλά τον τρόπο να τερματίσει και μάλιστα μπροστά από τον Sordo. Αυτός είναι ο στόχος που του έχουν θέσει οι άνθρωποι της Ford, και ο Φιλανδός στη Σουηδία τον έφερε εις πέρας. Θα κάνει το ίδιο και στο Μεξικό;

STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Ο Henning Solberg θα αποτελέσει και πάλι τον έναν εκ των δύο οδηγών της Stobart, με τον Matthew Wilson να επιστρέφει ως δηλωμένος οδηγός, μετά από τη Σουηδία, όπου τη θέση του είχε ο Marcus Gronholm. Αμφότεροι, ταξιδεύουν στο Μεξικό, με στόχο να επαναλάβουν το αποτέλεσμα της Σουηδίας (σε βελτιωμένη έκδοση) όπου και τερμάτισαν στους βαθμούς. Ο Henning Solberg, δηλώνει ανυπόμονος που επιστρέφει στο χώμα, σε έναν αγώνα που έχει σχετικά καλή παράδοση. Εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης, ο Νορβηγός είναι ικανός για το κάτι παραπάνω, αλλά παραμένει μεγάλο ερωτηματικό το αν καταφέρει να αποφύγει το λάθος. Κάτι που συνηθίζει. Ο Matthew Wilson από την πλευρά του, έχει και αυτός πολύ καλή παράδοση στον αγώνα του Μεξικό. Ο Βρετανός αντιμετωπίζει τον αγώνα ως πρόκληση και με δεδομένη την καλή παράδοση θέλει να τερματίσει ψηλά στην γενική. Για να γίνει αυτό, όμως, θα πρέπει ισχυρότεροι και ταχύτεροι συνδυασμοί να αντιμετωπίσουν πρόβλημα, έτσι ώστε ο Wilson να το εκμεταλλευτεί και να σκαρφαλώσει στην κατάταξη. Διαφορετικά, δύσκολα θα σημειώσει καλύτερο από τη Σουηδία αποτέλεσμα.

CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Αναμφίβολα, πρόκειται για τις πιο ενδιαφέρουσες ομάδες του φετινού Πρωταθλήματος, λόγω του δίδυμου των οδηγών της. Το άστρο του Sebastien Ogier έχει αρχίσει πλέον και λάμπει, την ώρα που η παρουσία του Kimi Raikkonen στη δεύτερη C4 αποτελεί είδηση από μόνη της, αφού όσες φορές και αν τη δούμε, δύσκολα θα συνηθίσουμε την εικόνα. Ο νεαρός Γάλλος, αναμφίβολα είναι ικανός για το καλύτερο. Ο Ogier έχει την ταχύτητα που απαιτείται σε αυτό το επίπεδο οδηγών και αυτό που μένει είναι να συνδυαστεί με εμπειρία. Από τον συγκεκριμένο αγώνα, ο νεαρός Γάλλος έχει εμπειρία στο παρελθόν, αφού το 2008 είχε επικρατήσει με το Citroen C2 S1600 στο JWRC. Αν συνυπολογίσουμε την ταχύτητα του, με τη γνώση του δρόμου, αλλά και τη σειρά του εκκίνησης, τότε θα δούμε ότι η έκπληξη μόνο απίθανη δεν είναι. Από την άλλη, ο Kimi Raikkonen έχει να αντιμετωπίσει μία σειρά από προκλήσεις. Καταρχήν, αυτός είναι ο πρώτος του χωμάτινος αγώνας με τη C4. Δεύτερον και σημαντικότερο, ο Φιλανδός δεν έχει οδηγήσει ποτέ το αυτοκίνητο στο χώμα, αφού η περίοδος δοκιμών που είχε προγραμματίσει ακυρώθηκε, λόγω ενός τραυματισμού του στη μέση. Έτσι, χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία, ο Raikkonen θα πρέπει να βρεθεί στο μπάκετ της C4 στο χώμα και να προσπαθήσει όπως και στην Σουηδία, να πραγματοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα.

PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Η απογοήτευση μπορεί να είναι έκδηλη στον Petter Solberg και την ομάδα του, αλλά ο Νορβηγός δεν τα παρατάει έτσι εύκολα. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, ήταν εκτός αγώνα στη Σουηδία, αφού από τη μία πλευρά δικά του λάθη, αλλά και γενικότερα οι μέτριες επιδόσεις του, τον κράτησαν μακριά από τη μάχη της κορυφής. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η ομάδα του έστειλε τα διαφορικά της C4 στις εγκαταστάσεις της Citroen Racing στη Γαλλία, έτσι ώστε να εξεταστούν και να εξακριβωθεί αν υπάρχει πρόβλημα! Πάντως, ο Solberg παραδέχθηκε ότι ίσως και το πρόβλημα να είναι ο ίδιος, αφού είναι πιθανό να λύγισε από την υπερπροσπάθεια τους τελευταίους μήνες για να συγκεντρώσει το απαραίτητο budget για τη φετινή χρονιά. Στο Μεξικό, θέλει να κάνει μία καινούργια αρχή. Η ταχύτητα του στο παρελθόν στο συγκεκριμένο αγώνα, σε συνδυασμό με την τεράστια εμπειρία του, είναι στοιχεία που δύσκολα συναντά κανείς. Με δεδομένη την καλή σειρά εκκίνησης, ο Νορβηγός θα προσπαθήσει για το καλύτερο. Και αν φέρουμε στο μυαλό πόσο αποφασισμένος είναι ο Πρωταθλητής του 2003, τότε να περιμένουμε κάτι πολύ καλύτερο από τον ίδιο στο Μεξικό.

MUNCHIS FORD WORLD RALLY TEAM
Στο Μεξικό, θα κάνει την πρώτη της εμφάνιση και η Munchis Ford, με τον συνήθη ύποπτο στα πηδάλια του Ford Focus RS WRC ’08. Φυσικά, ο λόγος γίνεται για τον πολυπρωταθλητή Αργεντινής, Federico Villagra, ο οποίος και ετοιμάζεται για την τρίτη του χρονιά στο WRC. Το Μεξικό, θα είναι ο πρώτος από τους συνολικά οκτώ αγώνες που θα λάβει μέρος η ομάδα της Munchis. Η τελευταία εμφάνιση του Αργεντινού στο θεσμό, ήταν στο περσινό Ράλλυ Ισπανίας, όταν και είχε τερματίσει όγδοος γενικής. Στο Μεξικό, ο Villagra θα αισθάνεται σαφώς πιο άνετα. Καταρχήν, είναι δεδομένο ότι είναι ταχύτερος στο χώμα, από ότι στην άσφαλτο, ενώ οι ειδικές του Μεξικό μοιάζουν αρκετά με αυτές τις πατρίδας του. Μάλιστα, με δεδομένο το γεγονός ότι το Ράλλυ της Αργεντινής δεν προσμετρά φέτος στο WRC, αυτή είναι και η μοναδική ευκαιρία να διακριθεί σε χώματα που εν μέρει γνωρίζει, έχοντας τερματίσει το 2008 στην 7η θέση της γενικής. Σημειώστε, ότι ο Villagra πραγματοποίησε και μία σειρά δοκιμών πριν τον αγώνα στη Μ. Βρετανία, όπου και οδήγησε το Focus για σχεδόν 300 χιλιόμετρα!

MONSTER WORLD RALLY TEAM
Πολλοί φίλοι του WRC περιμένουν με αγωνία την πρώτη εμφάνιση του Ken Block στο θεσμό, στο τιμόνι του Ford Focus RS WRC ’08, στα χρώματα της Monster WRT. Η παρουσία της συγκεκριμένης ομάδας και του Αμερικανού σταρ, έχει πολλαπλά οφέλη για το θεσμό, αλλά αυτό είναι κάτι που έχουμε αναλύσει εδώ και καιρό. Ο Block, βρίσκεται ήδη στο Μεξικό, ερχόμενος μάλιστα και από την πρώτη του νίκη στο εθνικό Πρωτάθλημα της πατρίδας του το Σαββατοκύριακο που πέρασε. Ο Αμερικανός, έχει οδηγήσει μόλις για 170 χιλιόμετρα το Focus WRC, αφού η μία από τις δύο περιόδους δοκιμών που είχε προγραμματίσει πριν τον αγώνα, ακυρώθηκε λόγω έντονης χιονόπτωσης στη Μ. Βρετανία. Έτσι, ο Block θα ξεκινήσει στο Μεξικό με μοναδικό στόχο την βελτίωση των επιδόσεων του και την απόκτηση εμπειριών. Βέβαια, το γεγονός ότι έχει συμμετάσχει στο παρελθόν στο συγκεκριμένο αγώνα, αναμένεται να αποτελέσει σημαντική βοήθεια για τον ίδιο, αφού ήδη έχει στη διάθεση του έτοιμες σημειώσεις, οι οποίες και θα χρειαστούν απλά βελτίωση.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ PWRC
Στο Ράλλυ του Μεξικό, θα δώσουν και τη δεύτερη φετινή τους μάχη, οι διεκδικητές του τίτλου στο Πρωτάθλημα Παραγωγής. Σε αυτόν τον αγώνα, θα έχουμε και την πρώτη συνάντηση των δύο Πρωταθλητών του θεσμού, του νυν Armindo Araujo και του πρώην, Toshihiro Arai. Ο Πορτογάλος, έλαβε μέρος στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στη Σουηδία, όπου και αποκόμισε 15 βαθμούς, με αποτέλεσμα ο αγώνας του Μεξικό να είναι ο δεύτερος από τους συνολικά έξι που θα λάβει μέρος. Στοιχείο που κάνει δύσκολο και σημαντικό το έργο του, ενώ είναι πιθανό να τον δούμε στις ειδικές του Μεξικό με το παλιό και δοκιμασμένο EVO IX, αντί για το EVO X που τον είδαμε στους τελευταίους αγώνες. Ο Arai, αντίθετα, δεν έλαβε μέρος στη Σουηδία και στο Μεξικό θα εμφανιστεί για πρώτη φορά, οδηγώντας μάλιστα ένα Subaru Impreza προδιαγραφών 2009. Ο Ιάπωνας, πρώην εργοστασιακός οδηγός της Subaru, έχει πολύ καλή παράδοση στο Μεξικό, αφού έχει κερδίσει το 2006 την κατηγορία Παραγωγής, ενώ το 2004 και το 2007 τερμάτισε δεύτερος. Οι Gianluca Linari, Giorgio Bacco και Miguel Baldoni, δεν αναμένεται να ακολουθήσουν τους δύο πρώτους, και θα έχουν τη δική τους μάχη.

ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ SWRC
Δεύτερος αγώνας, όμως, και για την νέα κατηγορία του SWRC, με τον θεσμό να αποδεικνύεται άκρως ενδιαφέρον μετά την τέλεση του πρώτου γύρου στη Σουηδία. Ο αγώνας του Μεξικό, όμως, έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού εκεί θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στην κατηγορία σημαντικοί οδηγοί, οι οποίοι σύμφωνα με τη λογική θα διεκδικήσουν και τον τίτλο! Ένας από αυτούς είναι ο Nasser Al Attiyah, που θα κάνει το ντεμπούτο του στην κατηγορία. Ο οδηγός από το Κατάρ, αποφάσισε και άλλαξε αυτοκίνητο την τελευταία στιγμή και στις ειδικές του αγώνα θα τον δούμε στο τιμόνι ενός Skoda Fabia S2000 της βελγικής Rene Georges, αντί του Fiesta S2000 που είχε δηλώσει στην αρχή. Με το όπλο της Ford, όμως, θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση ο περσινός διεκδικητής του τίτλου στην κατηγορία του JWRC, Michal Kosciuszko. Με ακόμα ένα Fiesta, όμως, θα δούμε και τον πρώην εργοστασιακό οδηγό των Subaru και Citroen, Xavi Pons! Ο Ισπανός, επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγώντας ένα Fiesta μίας ομάδας που επικεφαλής είναι ο πρώην συνοδηγός του Carlos Sainz, Luis Moya. Τέλος, στον αγώνα θα δούμε και τους Martin Prokop και Eyvind Brynildsen, οι οποίοι συμμετείχαν και στον αγώνα της Σουηδίας, που θα οδηγήσουν Ford Fiesta και Skoda Fabia S2000, με τον πρώτο να αναμένεται να έχει σημαντικό ρόλο και στη μάχη της κορυφής.

Επίσημο site αγώνα: www. rallymexico.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Δείτε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία μετά από τον πρώτο γύρο του θεσμού στη Σουηδία.
Οι νικητές του 2008, Loeb - Elena με τη Citroen C4 WRC.